-
De beperkingen van “liefde” loslaten
Vraag: Wat klopt er precies van ons idee van Liefde? Zijn wij wel persoonlijkheden – of liefdespartners in een relatie – en kunnen we ‘werken’ aan een relatie? Of zijn wij Liefde zelf – en is het ons Ego dat voortdurend iets van een ander verlangt of die ander juist becommentarieert? Antwoord: Jullie leven in een entourage waarin het idee van liefde een belangrijke rol speelt. Liefde lijkt voor jullie iets koesterends te zijn: iets dat buiten jezelf te verwerven is, iets dat jullie in je kracht kan zetten. Het lijkt iets wat je kunt verdienen met het juiste gedrag: En al deze zaken benemen je de adem. Letterlijk. Want…
-
Verbinding is nergens van afhankelijk
Als maatschappij zijn jullie sterk geneigd je te verenigen op basis van gedeelde overtuigingen. Maar verbinding vindt op dat niveau niet plaats.
-
Ben je het met me ééns of niet?
Wanneer je stelling inneemt vanuit het ego, is er in deze periode van polarisatie geen oplossing. Het gaat erom dat je leert voorbij te zien aan dit ego en dat je de verbinding voelt die er altijd is.
-
Verbinding maken?
Mijn man kijkt op een andere manier naar maatschappelijke kwesties – zoals Corona – dan ik. Ik voel me daardoor soms zo boos en onmachtig. Hoe kan ik in die energie van Liefde blijven, ook als ik een dispuut heb met mijn man? Lieve vrouw, onmacht hoort erbij, net zoals woede, ergernis, boosheid, verdriet, het idee tekort te worden gedaan: het zijn allemaal aspecten die horen bij het menselijk bestaan en jullie doen er goed aan deze niet te ontkennen, weg te stoppen of eraan voorbij te willen gaan. Waar het feitelijk om gaat is dat je deze emoties de ruimte geeft om hun energetische route door je lichaam te…










